مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

خرید نرم افزار BPMS

نرم افزار BPMS مخفف Business Process Management System است. یک نرم افزار BPMS به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای کسب و کار خود را تحت نرم افزار به صورت سیستماتیک و بهینه شده تحلیل، مدلسازی و در نهایت راه اندازی و اجرا کرده و بهبود دهد. به عبارت دیگر، نرم افزار BPMS می تواند فرآیندها و فرم های سازمان شما را تحت نرم افزار، خودکارسازی نماید. با خرید نرم افزار bpms گروه مدیریت فرآیند پارس و راه اندازی آن، ضمن حضور این گروه در سازمان شما و بررسی و مطالعه فرآیندهای کسب و کار سازمان، اقدام به تحلیل، مدلسازی و در نهایت پیاده سازی و مکانیزه کردن فرآیندها در سازمان می کند.

نرم افزار BPMS مدیریت فرآیند پارس از طریق یک پنل فرآیند ساز و فرم ساز تحت وب (بدون محدودیت تعداد کاربر و تعداد فرآیند)، امکان مدیریت فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان شما فراهم می سازد. بدین صورت که شما می توانید فرآیندهای خود را با استاندارد BPMN 2.0 در این نرم افزار مدل سازی کرده و همچنین فرم های مربوط به هر قسمت از فرآیند را در محیط فرم ساز نرم افزار به صورت گرافیکی و ویژوالی به راحتی طراحی کنید. سازمان ها می توانند کلیه فرآیندهای موجود در سازمان را در سیستم مدیریت فرآیند پارس طراحی و پیاده سازی نموده تا پرسنل سازمان بتوانند درخواست های خود را در قالب فرآیند از طریق سیستم کامپیوتری، تبلت و یا تلفن همراه خود، در سازمان به گردش درآورند. همچنین امکان رهگیری و پیگیری فرآیندها و درخواست های ارسالی نیز به راحتی توسط افراد در نرم افزار BPMS امکان پذیر خواهد بود.

مدیریت فرآیند پارس با ارایه خدمات مشاوره، تحلیل، پیاده سازی و نرم افزاری، یک سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) را در سازمان به طور کامل راه اندازی کرده و به پرسنل سازمان امکان اجرای فرآیندها و ثبت درخواست های خود را در هر زمان و مکانی می دهد تا افراد بتوانند از وضعیت لحظه به لحظه درخواست های خود مطلع گردند و گامی موثر در راستای هوشمندسازی سازمان خود بردارند.

 

مدیریت فرآیند پارس

همچنین گروه مدیریت فرآیند پارس یک پکیج از فرآیندهای آماده رایج نیز تحت نرم افزار پروسس میکر تهیه کرده است که سازمان ها می توانند با خرید و راه اندازی آن پکیج، فرآیندهای رایج خود را بلافاصله در سازمان به اجرا درآورند.

گروه مدیریت فرآیند پارس نرم افزار تایم شیت عملکرد پرسنل و کلیه گزارشات وابسته به آن را تحت نرم افزار BPMS پروسس میکر در شرکت های مختلفی راه اندازی کرده است. نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker) یک نرم افزار مدیریت فرآیند (BPMS) تحت وب است که جهت خودکارسازی و اتوماسیونی کردن فرآیندهای کسب و کار در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین منظور، امروزه سازمان های زیادی اقدام به تهیه و نصب نرم افزار پراسس میکر می کنند و پس از آن نیاز به پیاده سازی و ساخت فرآیندهای خود در این نرم افزار خواهند داشت. لازم به ذکر است که گروه مدیریت فرآیند پارس ضمن تجربه  ساخت فرآیند در پروسس میکر در بسیاری از سازمان ها، آماده ارایه انواع خدمات فنی و توسعه فرآیندها در نرم افزار ProcessMaker به سازمان شماست.

۶ نوع کاربردی از نرم افزار مدیریت فرایند کسب وکار

برنامه های مبتنی بر جریان کار: این نوع نرم افزار نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فرآیندها را به نحوی بهینه به سیستم‌های اتوماتیک و اعضای تیم محول نمود. برای انجام این کار، نرم‌افزار جریان کار نیازمند نقشه ای همراه با جزئیات از فرآیندهای کسب وکار موجود است. این جزییات به دقت موردارزیابی قرار میگیرد، تا وظیفه اتوماتیک سازی مراحل ویژه، برای تحویل نتایج و عملکرد بهینه صورت گیرد و از این طریق، رضایت مشتری افزایش یابد. هر چند، از آنجا که نرم افزار جریان کار بر روی یک فرایند ثابت اعمال می‌شود، ممکن است انجام تغییرات خاص در آن مجاز نباشد.

 نرم افزار نظارت بر کارآمدی: تعیین حلقه ضعیفی که سبب می‌شود زنجیره فرآیند، غیرکارآمد یا ناموفق باشد، هدف اصلی این نوع از نرم افزارهای BPM است. این هدف از طریق نظارت دقیق بر فرآیند از آغاز تا پایان، در عین برخورداری از رابط های برنامه کاربردی (API) به منظور برقراری ارتباط با هر نوع سیستم شرکتی در طول روند یک فرایند کسب وکار، محقق می­شود. تشخیص این گونه محدودیت ها سبب می شود که پیداکردن شیوه های غلبه بر آنها از طریق مجموعه‌ای از برنامه‌های استراتژیک دقیق برای مدیریت، ساده‌تر باشد.

 ابزارهای یکپارچه سازی سیستم های کاربردی سازمان (EAI): این مورد، ترکیبی از برنامه  های کاربردی مبتنی بر جریان کار و نرم افزار نظارت بر کارآمدی است. این ابزار، API را به منظور استخراج اطلاعات از سیستم های گوناگون که منجر به افزایش سطح کارآمدی فرآیندهای کسب وکار می شود، مورد استفاده قرار می دهد.

نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM - Business Process Management) برای بهبود و خودکارسازی فرایندهای سازمانی استفاده می‌شوند. در اینجا سه نوع کاربرد اصلی از این نرم‌افزارها را بیان می‌کنم:

خودکارسازی فرایندها: نرم‌افزارهای BPM برای خودکار کردن وظایف تکراری و زمان‌بر بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، خودکارسازی جریان کاری درخواست‌های کارمندان، پیگیری اسناد، یا پردازش فاکتورها می‌تواند از بار کاری کارکنان بکاهد و کارایی را افزایش دهد.

نظارت و بهبود عملکرد فرایندها: این نرم‌افزارها به مدیران امکان می‌دهند تا به‌صورت بلادرنگ (Real-time) بر روی فرایندها نظارت داشته باشند، داده‌ها را تحلیل کنند و عملکرد سازمانی را بهبود بخشند. از این طریق می‌توانند گلوگاه‌ها یا مشکلات موجود در فرایندها را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی انجام دهند.

هماهنگی و یکپارچگی بین تیم‌ها و سیستم‌ها: نرم‌افزارهای BPM به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا فرایندهای مختلف را میان تیم‌های مختلف و همچنین بین سیستم‌های نرم‌افزاری مختلف هماهنگ کنند. این قابلیت به کاهش اشتباهات و بهبود همکاری میان بخش‌های مختلف سازمان کمک می‌کند.

کاربرد مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در سازمان‌ها

  • BPM امکان بهبود و بهینه‌سازی فرآیندهای کلیدی سازمان را فراهم می‌کند. با شناسایی، مدل‌سازی، و بهبود فرآیندها، سازمان‌ها می‌توانند عملکرد خود را بهبود بخشند و به اهداف استراتژیک خود نزدیک‌تر شوند.
  • اتوماسیون فرآیندها و استفاده از ابزارهای مدیریت فرآیند، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش داده، زمان و هزینه‌های تکراری را کاهش دهند و منابع خود را بهینه کنند.
  • با بهبود فرآیندها، کاهش خطاها و اجرای استانداردهای کیفیت، BPM به سازمان‌ها کمک می‌کند تا کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند و رضایت مشتریان را افزایش دهند.
  • BPM به اداره منابع انسانی کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی فرآیندها، تخصیص وظایف و ایجاد راهکارهای هوشمند برای مدیریت کارمندان، بهترین استفاده از نیروی کار خود را داشته باشند.
  • با شناسایی و مدیریت فرآیندهای مرتبط با ریسک، BPM به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با موفقیت به تحولات و تغییرات محیطی و بازار پاسخ دهند و ریسک‌های محیطی را مدیریت کنند.
  • با تعریف و توضیح دقیق فرآیندها، BPM به ارتباطات داخلی و خارجی سازمان کمک می‌کند و اطلاعات را به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر منتقل می‌کند.
  • با استفاده از BPM، سازمان‌ها می‌توانند فرآیندهای خود را بهبود بخشده و بهبودات لازم را ایجاد کنند که به سازمان‌ها در مدیریت بهتر و ارتقای عملکرد کلی کمک می‌کند.

به طور کلی، مدیریت فرایند BPM به عنوان یک رویکرد استراتژیک و سیستماتیک، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای خود را بهبود بخشیده، آن ها را بهینه‌سازی کنند و در نتیجه به یک سازمان بهتر و موفق‌تر تبدیل شوند.

تحلیل و مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات موجود در سازمان ها در سطح کشور، وجود ساختارهای وظیفه محور و یا سیستم های جزیره ای است. از زیان های ناشی از چنین ساختارهایی می توان به اجرای فعالیت هایی غیرضروری، عدم یکپارچگی و عدم تعامل سیستم ها و فرآیندها با یکدیگر، تولید گزارش‌های دستی با خطای انسانی بالا، صرف زمان اضافی برای انجام کارها، صرف هزینه بیش از حد و درنهایت عدم بهره وری سازمان اشاره کرد. مدیران در چنین سازمان هایی اغلب با مشکلات زیر مواجه هستند:

- با انجام پیوسته کارهای تکراری و غیر ضروری، شاهد از دست رفتن پول و زمان خود هستند.

- از دلیل پیچیدگی و روند طولانی فرآیندها اطلاعی ندارند.

- شناسایی مشکلات و تخلفات انسانی در مراحل فرآیندها برای آنان مشکل است.

- هیچ گزارش جامع و دقیقی در هر لحظه از عملکرد بخش ها و فرآیندهای مختلف سازمان ندارند.

- بهره وری آن ها افت کرده، اما از دلیل آن بی اطلاع هستند.

- و ...

امروزه با مطرح شدن مباحثی همچون مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)، با دیدگاه فرآیند محور در سازمان‌های مدرن مواجه هستیم. در این راستا مدیریت فرآیندهای کسب و کار به ما این امکان را می‌دهد تا ضمن شناسایی کسب و کار سازمان‌ها و تحلیل، طراحی و بهینه سازی فرآیندهای کلیدی و مورد نیاز سازمان، امکان برقراری ارتباط و یکپارچگی میان فرآیندها با یکدیگر و با سایر سیستم‌های داخلی و خارجی سازمان و درنهایت امکان افزایش بهینه سازی را فراهم سازیم.

در نتیجه با ظهور دیدگاه فرآیندگرا در بسیاری از سازمان ها و مطرح شدن بحث مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)، سازمان های مختلف دیر یا زود می بایست نسبت به شناسایی، تحلیل و مدل سازی فرآیندهای کسب و کار خود اقدام کنند.

شناسایی و تحلیل فرآیندهای کسب و کار نیازمند برگزاری جلسات تحلیل و مدلسازی فرآیندها در سازمان با حضور افراد مطلع و درگیر در فرآیندهای سازمان است. گروه مدیریت فرآیند پارس آماده ارایه هر گونه خدمات در زمینه مشاوره، شناسایی، تحلیل و مدلسازی فرآیندها تحت استاندارد BPMN2.0 به سازمان ها خواهد بود.

همچنین سازمان ها پس از تحلیل و مدلسازی فرآیندها نیازمند انتخاب یک نرم افزار BPMS جهت پیاده سازی فرآیندها در آن هستند.