مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

اتوماسیون فرایند دیجیتال

اتوماسیون فرایند دیجیتال (Digital Process Automation) یک تکامل موثر و اساسی در مدیریت فرایند کسب و کار یا BPM به شمار می‌رود. اتوماسیون دیجیتال می‌تواند برای بهبود کارایی و بازدهی فعالیت‌های مفید و قابل تکرار، اتصال همزمان برنامه‌ها، عملیات پردازش کارمندان و… در سراسر سازمان اعمال شود.

 

به بیان دیگر، اتوماسیون دیجیتال، روش استفاده از فناوری دیجیتال برای خودکارسازی یک یا چند کار درگیر در فرایند کسب و کار است. خوب است بدانید استفاده از سیستم DPA به معنی خودکار بودن همه فرایندها نیست، بلکه آن‌ها تا حدی به صورت خودکار انجام می‌شوند. در واقع هنوز هم تعامل انسانی تا حدودی لازم است.

 

همانطور که گفته شد اتوماسیون فرایند دیجیتال به عنوان نوعی تحول و تکامل در BPM مطرح شده و در حال پیشرفت است. در گذشته اهداف کسب و کارها مبتنی بر کاهش هزینه و سودآوری در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه نیاز رقابتی و بهبود تجربه مشتری مطرح است. بر این اساس سازمان می‌تواند از طریق جذب و نگهداری موثرتر مشتری، درآمد و در نتیجه سود خود را افزایش دهد. سازمان‌ها با استفاده از خودکارسازی فرایند دیجیتال می‌توانند مشتری مدارتر، پاسخگوتر و در نهایت موفق‌تر باشند.

اتوماسیون فرآیند دیجیتال (Digital Process Automation یا DPA) مزایای بسیاری برای سازمان‌ها به همراه دارد. این مزایا شامل بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، و ارتقای تجربه مشتری می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد