یکپارچه سازی قوانین کسب و کار، اجرای استانداردهای ساده ای است که عملیات یک سازمان را مشخص می کند (یا محدود می کند).بدون قوانین و فرآیندهای تجاری تثبیت شده، یک شرکت اغلب خود را در یک فضای آشفته با نتایج متناقض، شکایات کارمندان و مصرف کنندگان ناراضی می بیند.
با این حال، مقررات در تجارت، محصول انقلاب تکنولوژیک نیست. از سوی دیگر، استانداردهای شرکت از تلاش های مردمی برای ارائه دقیق ترین رویکرد ممکن برای اداره یک کسب و کار سرچشمه می گیرد.
تا اوایل دهه 1990، قوانین کسب و کار به طور گسترده ای به عنوان یک مفهوم برای سازمان ها پذیرفته نشده بود.امروزه، اکثر شرکتها قوانین تجاری را به عنوان یک نیاز حیاتی برای جریانهای سیستم یا نمودارهای جریان رویهای میبینند که نشان میدهد یک شرکت چگونه تجارت خواهد کرد.
خوشبختانه، نرم افزار ProcessMaker به عنوان یک شرکت متمرکز بر مدیریت فرآیندهای کسب و کار، با OpenRules، یک قانون تجارت منبع باز و موتور مدیریت تصمیم، مشارکت نموده است.
مشتریان ممکن است از OpenRules، قوانین تجاری و راه حل های مدیریت تصمیم شرکت برای ساخت، آزمایش و نگهداری خدمات تصمیم گیری عملیاتی در محل یا در فضای ابری استفاده کنند.
OpenRules Decision Manager می تواند منطق پیچیده کسب و کار را خودکار کند که انتخاب های عملیاتی روزمره را ساده می کند.
بنابراین، کاربران تجاری می توانند به سرعت مدل های تصمیم گیری مبتنی بر قوانین بسازند و آن ها را در محل یا در فضای ابری مستقر کنند. کاربران نهایی نیازی به یادگیری هیچ رابط گرافیکی اختصاصی یا زبان برنامه نویسی ندارند. علاوه بر این، کاربران نهایی می توانند از Microsoft Excel® یا Google Sheets® به عنوان یک مدیر اجرایی باینری استفاده کنند.
اگر یکی از کاربران عادی در پراسس میکر (ProcessMaker) پسورد خود را فراموش کند، کاربر ادمین که دسترسی به مدیریت اطلاعات همه یوزرها دارد، می تواند پسورد جدیدی برای او ثبت کند. اما مشکل زمانی است که کاربر ادمین پسورد خود را فراموش کرده باشد.
چنانچه پسورد اکانت ادمین نرم افزار پراسس میکر خود را فراموش کرده اید، این مقاله می تواند به شما در تغییر پسورد آن کمک کند.
نکته: جهت پیش گیری از مشکل فراموشی کلمه عبور، می توانید گزینه مربوط به بازیابی آن را از طریق کاربر ادمین فعال سازی کنید. دستورالعمل این کار در مقاله فعال سازی گزینه فراموشی کلمه عبور شرح داده شده است. اما چنانچه تا به حال این کار را نکرده اید و اکنون پسورد کاربر ادمین را نیز به خاطر ندارد، این مقاله حاضر می تواند مشکل شما را برطرف کند.
پراسس میکر پسورد تمامی کاربران را در دیتابیس خود ذخیره سازی می کند. دسترسی به این دیتابیس از طریق محیط phpMyAdmin امکان پذیر است. اما لازم به ذکر است که تمامی پسوردها به صورت رمزنگاری شده در این دیتابیس ذخیره شده اند. پراسس میکر تا ورژن های قبل از php 5.6 از رمزنگاری MD5 جهت رمزنگاری پسوردها استفاده می کرد. اما از ورژن php 5.6 به بعد (یعنی ProcessMaker 3.2.1 و جدیدتر)، پسوردها با الگوریتم SHA-256 رمزنگاری می شوند. به همین خاطر شما باید ابتدا ورژن پراسس میکر و php آن را بررسی کنید تا از نحوه رمزنگاری آن مطلع گردید.
از آن جا که هیچ کدام از دو نوع رمزنگاری (MD5 و SHA-256) قابل برگشت نیستند، شما نمی توانید با دیدن پسورد رمزنگاری شده خود در دیتابیس، آن را به پسورد اصلی تبدیل کنید و تنها راه موجود، رمزنگاری یک پسورد جدید و جایگزینی آن با پسورد قبلی در دیتابیس است. بدین شکل، پسورد شما ویرایش خواهد شد.
نرم افزار مدیریت فرایندها و فرمها، راهکاری مناسب جهت توسعه سریع و آسان فرمها و جریانهای کاری است. با استفاده از این ابزار، فرمهای مرتبط با کسبوکار، بدون نیاز به کدنویسی طراحی شده و با فراخوانی فرم دلخواه، در اختیار افراد سازمان قرار میگیرد. نرمافزار مدیریت فرایندها و فرمها در تیمیار، زیرسیستم یا قسمتی از ماژول اقدام این ERP است. ERP تحت وب و یکپارچه تیمیار، با توجه به سیستم مدیریت منابع سازمان و دیگر سیستمها و زیرسیستمهای مورد نیاز یک کسب و کار، امکان طراحی و استفاده از فرمها و جریان کاریهای متفاوت را در واحدهای سازمانی مختلف به کاربران و مخاطبین سیستم میدهد. طراحی مناسب فرمها و جمعآوری دادههای صحیح منجر به کاهش تولید اطلاعات غلط و اشتباهات سهوی شده و آرشیو صحیح اطلاعات را به همراه دارد.
در نرم افزار مدیریت فرایندها و فرمهای یکپارچه، قابلیت اتصال هر یک از اقدامات به سایر اقلام اطلاعاتی در واحدهای مختلف نظیر پروژهها، جلسات، اسناد و CRM وجود دارد. امکان استفاده از فرمها در هر یک از اقلام اطلاعاتی (فاکتور فروش، پرونده پرسنلی، رسید انبار، نامه اتوماسیون و...) وجود دارد. این موضوع، عمده مشکلات سیستمهای جزیرهای را پوشش داده و به دلیل انتقال لحظهای اطلاعات زیرسیستمها، بدون دخالت کاربر، امکان بروز خطا و عدم همخوانی اطلاعات را به شدت کاهش داده است. سیستم مدیریت فرایندها و فرمها میتواند به بخشهای مختلفی کمک کند از مدیریت تولید گرفته تا سیستم کنترل تولید.
سیستم مدیریت فرمها و فرایندها یکپارچه تیمیار ، زیر سیستم یک ماژول مستقل بوده که یک بستر مناسب را جهت تعریف جریانهای کاری (گردش کار)، پیگیری اقدامات و تسکها، تعریف فرمهای مورد نیاز سیستمهای مختلف یک کسب و کار را فراهم آورده است. نرم افزار مدیریت فرایندها و فرمهای تیمیار با سیستمهای ارتباط با مشتری ( CRM ) ، مدیریت پروژه ، پورتال (سایت)، منابع انسانی و ... به صورت یکپارچه در ارتباط است.
یکپارچگی نرمافزار اتوماسیون اداری و BPMS (سامانه مدیریت فرآیندهای کسب و کار) میتواند برای سازمانها به عنوان یک راهکار موثر برای بهبود کارایی و بهینهسازی فرآیندهای کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.
نرم افزار BPMS امکان ارتباط با دیگر نرمافزارهای سازمان را فراهم میکند و یکپارچگی نرمافزاری در درون سازمان را محقق مینماید. با استفاده از قابلیت Service Task میتوان فعالیتهای مختلف را خارج از موتور گردش کار BPMS اجرا نمود و اثر آن را از نظر دادهای به BPMS منتقل کرد. در ادامه، دلایل مهم یکپارچگی این دو نوع نرمافزار را بررسی میکنیم:
یکپارچگی فرآیندها:
این دو نوع نرمافزار معمولاً بر روی مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار تمرکز دارند. با یکپارچهسازی نرمافزار اتوماسیون اداری با BPMS، فرآیندها از ابتدا تا انتها میتوانند مدیریت شوند، از جمله فرآیندهایی مانند مدیریت سند، کارتابل الکترونیک، ارتباطات داخلی و خارجی و موارد مشابه. این تعامل بین این دو نوع نرمافزارها به بهبود کارایی و کاهش زمان مورد نیاز برای اجرای فرآیندها کمک میکند.
ارائه دیدگاه کلی:
با یکپارچگی این دو نوع نرمافزار، امکان دسترسی به دیدگاه کلی و جامعتر در مورد فعالیتها، فرآیندها و عملکردهای سازمان فراهم میشود. به عنوان مثال، اگر یک فرآیند در BPMS مدیریت شود و مربوط به یک سند در نرمافزار اتوماسیون اداری باشد، مدیران و کارمندان میتوانند با دسترسی به هر دو سیستم، دیدگاهی جامعتر از فعالیتها و وضعیت آنها داشته باشند.
افزایش هماهنگی و همکاری:
یکپارچگی این دو نوع نرمافزار میتواند به افزایش هماهنگی و همکاری در سازمان کمک کند. اطلاعات و دادهها بین این دو سیستم به طور خودکار انتقال مییابد که میتواند زمینهساز هماهنگی بهتر بین تیمها و بخشهای مختلف سازمان شود.
کاهش اشکالزدایی و بهبود عملکرد:
با یکپارچگی این دو نوع نرمافزار، احتمال بروز اشکالات و تداخلات در انتقال داده و اطلاعات کاهش مییابد. این به سازمان امکان میدهد تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و به سرعت به مسائل فنی و مدیریتی واکنش نشان دهد.
استفاده از منابع بهینهتر:
با یکپارچگی این دو نوع نرمافزار، میتوان منابع سازمان را بهینهتر مدیریت کرد.
بنابراین، یکپارچگی نرمافزار اتوماسیون اداری و BPMS میتواند بهبود کارایی، هماهنگی، و بهرهوری سازمان را تحقق بخشد.
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.
اتلاف زمان را کاهش می دهد
نرم افزار تایم شیت به شما کمک می کند بفهمید که کجا نیروی کار را هدر می دهید. این برگه های زمانی به شما کمک می کنند کارهایی را که بیشتر از زمان لازم، طول می کشد حذف کنید و در تصمیم گیری در مورد نحوه بهینه سازی وظایف خود به شما کمک می کنند.
صورتحساب ها را دقیق محاسبه می کند
تایمشیت به شما در محاسبه دقیق صورتحساب کمک می کند. برگه های زمانی راهی هستند که به واسطه آنها می توانید به مشتریان خود اطلاع دهید که پروژه های آنها را به نحو احسن اداره می کنید و پول آنها هدر نمی رود. با تایم شیت ، مشتریان شما نیازی به نگرانی در مورد بررسی مداوم وضعیت پروژه های خود ندارند. این برگه ها به آنها اجازه می دهند ببینند چه میزان از زمان خود را به آنها اختصاص می دهید و به عنوان راهی برای اثبات صحت صورتحساب شما عمل می کند.
صورتحساب را اتوماسیون می کند
سازمانهایی که بر اساس ساعات قابل پرداخت هزینه به مشتریان خدمات ارائه می دهند، از تایم شیت صورتحساب استفاده می کنند. این برگه ها می تواند هزینه های شما را با فاکتور و صورتحساب خودکار کاهش دهد. صورتحساب خودکار و اتوماسیون سازی آن نیز می تواند درآمد را افزایش دهد.
مدیریت پروژه بهبود می یابد
تایمشیت ها به طرز شگفت آوری ابزارهای مهمی برای مدیریت پروژه به روش های زیر هستند:
با پیگیری زمان انجام پروژه، به واجد شرایط بودن یک کارمند برای یک پروژه ، نقش یا شغل جدید بر اساس عملکرد کمک می کنند.
با تجزیه و تحلیل استفاده از زمان ، می توانید مهارت افراد را در یک موضوع خاص تعیین کنید و از آنها در بخشهایی از پروژه که مناسب تر هستند استفاده کنید.
به شناسایی مواردی کمک می کنند که در آنها کارگر زمان بیشتری نسبت به زمان اختصاص داده شده نیاز دارد و نیاز به آموزش اضافی دارد.
در اندازه گیری کارایی کلی پروژه شما مفید هستند.
در شناسایی در دسترس بودن کارکنان تعیین شده در پروژه کمک می کنند و توزیع حجم کار بین اعضای گروه را آسان می کنند.
مدیران پروژه را قادر می سازند تا پیشرفت کلی پروژه را کنترل کرده و تاخیرها را پیش بینی کنند.
به مدیران پروژه در برآورد هزینه های مورد انتظار و مقایسه آنها با هزینه واقعی پروژه در حین اجرا کمک می کنند.
صرفه جویی در هزینه ها اتفاق می افتد
برگه های زمانی یا تایم شیت ها به شما اطلاع می دهد که کارکنان شما دقیقاً روی چه چیزی کار می کنند. کارایی کارکنان را با مقایسه میزان زمان صرف شده برای فعالیت ها با خروجی تولید شده از آنها، مشخص می کنند. برگه های زمانی در تشخیص کارکنانی که عملکرد ضعیفی دارند و برای شرکت شما هزینه ایجاد می کنند، کمک می کند. با گفتن اینکه چه کسی بهره وری بالاتری دارد و چه کسی بهره وری پایین تری دارد، تایم شیت به صرفه جویی زیادی در هزینه شرکت شما کمک می کند.