مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مدیریت فرآیند پارس

مزایای استفاده از نرم‌ افزار BPMS در سازمان

 چابکی

وجود فرایندهای چابک به کسب‌وکارها امکان می‌دهد با جریان‌ها و نوسانات بازار اگر نگوییم کامل ولی تا حد زیادی همراه شوند و نه تنها از این نوسان‌ها آسیبی نبیند بلکه به چشم فرصتی برای رشد به آن نگاه کنند.

 بهره‌وری

بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار به این معناست که فرایندهای دستی و تکراری در نرم افزار BPMS به فرایندهای خودکاری تبدیل می‌شوند که برای انجام آن‌ها نیاز به حضور دایمی پرسنل نیست. از سوی دیگر بهبود فرایند‌ها مانند شناسایی و مدیریت گلوگاه‌ها، حذف موازی کاری‌ها و مراحل تکراری در نتیجه استفاده از نرم افزار BPMS کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

با اتوماسیون بسیاری از فعالیت‌های تکراری و زمان‌بر، زمان و هزینه کاهش می‌یابد.

 

کارایی

 

شفاف شدن فرایندها در  نرم افزار BPMS از دو منظر قابل بررسی است. اول این‌که داده‌های واقعی در اختیار تصمیم‌گیران سازمان قرار می‌دهد. دوم این‌که به شناسایی نقاط فاقد کارایی در سازمان کمک و این فرصت را فراهم می‌کند تا کارهای زاید، هزینه‌زا و هزینه‌بر حذف و کارها با کارایی بالاتر و صرف منابع کمتر انجام شود.

 

افزایش رضایت کارکنان

 

انجام کارهای تکراری آن‌ هم وقتی روزانه باشد برای هرکسی خسته‌کننده است. نرم‌ افزار BPMS این کارها یا بهتر بگوییم فرایندها را خودکارسازی کرده و دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به اطلاعات را برای اعضای سازمان به ارمغان می‌آورد.

تمرکز بیشتر روی مشتریان

 

با بهبود فرایندها، کاهش خطاها، حذف کارهای تکراری، وجود داده‌های شفاف و درلحظه و از همه مهم‌تر افزایش زمان در دسترس کارکنان‌تان حالا زمان اینست که نرم افزار BPMS‌ در سازمان شما نقش اصلی خودش را ایفا کند؛ کمک به تمرکز بیشتر روی مشتریان.

 

حفظ چارچوب‌های سازمانی

 

نرم افزار BPMS به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تمام وظایف و جریان‌های کاریِ فرایندها را در یک چارچوب با شرح وظایف مشخص تعریف و پیاده‌سازی کند.

 

قابلیت اندازه‌گیری

 

وجود داده‌های قابل سنجش و گزارش‌های ملموس و قابل استناد یکی از اصلی‌ترین نتایج استفاده از نرم افزار BPMS است. این موضوع نقش مهمی در مدیریت پروژه‌ها، فرایندها و حتی کارکنان دارد.

 

بهبود شفافیت و نظارت

امکان پایش و نظارت بر عملکرد فرآیندها به صورت لحظه‌ای است و ارائه گزارش‌های دقیق و جامع از عملکرد فرآیندها برای تصمیم‌گیری بهتر.

 

افزایش انعطاف‌پذیری

قابلیت تغییر سریع: امکان تغییر و بهبود فرآیندها با توجه به نیازهای متغیر کسب‌وکار.

سازگاری با تغییرات بازار: توانایی سازمان در پاسخگویی به تغییرات سریع در بازار و محیط کسب‌وکار.

بهینه‌سازی فرآیندها:

تحلیل داده‌ها: استفاده از ابزارهای تحلیلی برای شناسایی گلوگاه‌ها و نقاط ضعف در فرآیندها.

بهبود مستمر: امکان اجرای چرخه‌های بهبود مستمر بر اساس تحلیل‌های انجام شده.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد